fredag 27 augusti 2010

Ekologiska nötfärsbiffar med Chevre


I dag var det dags för en ny ekologisk andelskorg. Dessutom är det Rolf som har namnsdag i dag och min far, jag och yngste sonen har namnsdag.

Därför ville jag laga lite extra god mat för att fira oss alla samt min fru så klart:-)



Till nötfärsbiffarna använde jag:
500 gram Upplandsbondens ekologiska köttfärs
1 ägg
2 dl mjölk
1 tekaka
2 små gula lökar
en knippa klippt persilja
2-3 kvistar Portlack klippt i små bitar
timjan
örtsalt och peppar
Ekologisk Chevre

Tillagning

Brödet får lösas upp med mjölk och ägg.
Finfördela smeten och lägg i köttfärs och kryddor och lök.
Forma till 6-7 avlånga biffar med en bit Chevre i mitten.

Lägg på plåt och sätt in i ugnen ca 10 minuter i 200 ° grader och varmluft.




Servera till potatis och god grönsallad.

Smaklig måltid,


MatsRG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar